Praga Bohema – priložili sme ruku k dielu ;)
.. konečne sa môžeme podeliť s našou radosťou 🙂 …
Pred nejakým časom sme boli oslovení na spoluprácu a postavení pred veľkú výzvu 🙂 …. mali sme sa podieľať na „kabáte“ super auta ….
.. po úvodných pytačkách a následnej vzájomnej dohode bolo treba prejsť k činom …. ako prvá sa vyberala farba .. niekoľko hodín … potom sme striekali vzorky .. a znovu sa vyberalo .. až nakoniec padla definitíva …. teda aspoň čo sa týka farebného odtieňu …. vlastne farebných odtieňov 🙂
.. a potom prišiel piatok …. teda v piatok prišlo „niečo“, čo pripomínalo auto … super auto … a nám bolo jasné, že sranda skončila ….. vlastne vtedy sme si mysleli, že sranda skončila … to sme ešte netušili, čo príde v pondelok …. a potom v nasledujúce dni …. v pondelok bola karoséria auta rozobratá … úplne .. do posledného dielu …. a začalo sa kresliť a písať a fotiť a … a nakoniec aj tak bolo poznámok málo 🙂 .. tento diel modrý lesklý, tento čierny matný, tu priznáme karbón lesklý, tu bude karbón matný, tento diel bude dvojfarebný a tento tiež ale v inej kombinácii 🙂 .. a táto linka prechádza cez tieto diely …. úplná paráda .. stratený už po piatich minútach 🙂 .. približne 60 kusov karbónových dielov … každý iný … plus doplnky … plná dielňa…
Po hodinách, dňoch a týždňoch brúsenia a striekania a brúsenia a striekania a brúsenia a striekania … a mnohonásobného maskovania a ostatných prác s tým súvisiacimi začali jednotlivé diely postupne odchádzať na dokončovanie montážnych prác .. a potom sa zase vracali a znovu odchádzali …. a stále sme nevedeli aký je výsledok ….
Nakoniec sme sa dočkali a s malým predstihom pred širokou verejnosťou sme mohli vidieť výsledok aj našej práce. Skvelý výsledok .. čo myslíte?
.. a len pre úplnosť 😉 .. Praga Bohema (tak sa tento superšportiak volá) bola verejnosti oficiálne predstavená 23. novembra 2022 o 17:00 hod …. na pohon slúži šesťvalec s objemom 3,8 litra z Nissanu GT-R s výkonom 700 koní pri 6800 ot./min, ktorý dopĺňa pretekárska sekvenčná prevodovka Hewland. Tá prenáša krútiaci moment motora (725 Nm) výhradne na zadné kolesá, obuté – rovnako tak aj predné 😉 – do pneumatík Pirelli. Palivová nádrž má objem 74 litrov. Maximálna rýchlosť Bohemy je kalibrovaná na 305 km/hod. Celková hmotnosť vozidla je menej ako 1000 kg…
Malosériová výroba automobilu, ktorého predajná cena je približne 1,3 milióna eur bez dane, je naplánovaná na druhú polovicu roka 2023, keď sa má vyrobiť 10 kusov. V ďalších rokoch sa má produkcia zvýšiť na 20 kusov ročne.
A teraz to najhlavnejšie 🙂
Na lakovanie sme použili:
- Permafleet plnič na karbónové diely 5605
- Permasolid HS Premium plnič 5310
- Permasolid HS priehľadný lak 8030 v matnom prevedení
- Permasolid HS priehľadný lak 8035
- Permahyd Hi-TEC podkladovú farbu 480 v špeciálnom trojvrstvovom farebnom odtieni pripravenom pre PRAGU Bohema
- samozrejme všetko s príslušnými tužidlami a riedidlami
Keďže celý projekt vznikal v utajenom režime, nemohli sme žiadne informácie zverejniť skôr. Teraz ale veríme, že nám PRAGA uvoľní aj fotografie z procesu lakovania a budeme sa môcť pochváliť aj nimi 🙂
Fotografie sú prevzaté z FB Praga Cars
Ďalšie informácie nájdete na webstránkach Praga Cars