Správa o celosvetovej popularite farieb v automobilovom priemysle 2022
Správa spoločnosti Axalta o celosvetovej popularite automobilových farieb za rok 2022 oslavuje 70. rok poskytovania prehľadu o odvetví lakovania automobilov.
Neutrálne farby zostávajú trendom pre celosvetovú popularitu automobilových farieb na rok 2022.
Axalta Coating Systems, popredná svetová spoločnosť zaoberajúca sa lakovacími materiálmi, 15.12.2022 zverejnila svoju 70. výročnú správu o celosvetovej popularite automobilových farieb, ktorá odhalila tri najpopulárnejšie farby roku 2022. Sú to biela, čierna a šedá. Výročná správa Axalta o popularite farieb, ktorá bola prvýkrát publikovaná v roku 1953, je najdlhšie fungujúcim a najkomplexnejším prehľadom farieb v automobilovom priemysle.
Dnešné vozidlá sa môžu zdať menej farebné, ale to neznamená, že sú menej živé. „Dnešné vozidlá sú živšie ako kedykoľvek predtým,“ povedal Robert Schnell, viceprezident pre globálny predaj a produktový manažment Axalta. „Napríklad v porovnaní s variáciami bielej farby z 50. rokov sú tieto biele jasnejšie a obsahujú čiastočky žiariace všetkými farbami. Vozidlá v bielej, čiernej, šedej a striebornej farbe spolu tvoria až 82 % áut na cestách na celom svete.“
Prvenstvo si udržali biele odtiene (celkovo 34 %) s perleťovou bielou so 14 % popularitou a hladkou bielou s 20 %. Ďalej nasleduje sýta čierna farba s vyžarujúcim iskrivým efektom a celkovo 21 % vozidiel na cestách. Aj sivé farby (19 %) mali iskrivé efekty v sortimente farebných odtieňov. V prehľade nájdeme aj farebné variácie modrej (8 %), červenej (5 %) a zelenej (1 %) s vysokou intenzitou farieb a rôznymi trblietavými efektmi.
Z regionálneho hľadiska zaznamenali Severná Amerika a Južná Amerika nárast bielych vozidiel, ktoré v týchto oblastiach zostávajú farbou číslo jedna. Severná Amerika mala najvyšší počet červených vozidiel (7 %), ale vykázala aj nárast modrých vozidiel v celkovej výške 11 %. V Južnej Amerike boli 3 % vozidiel béžovej farby a väčšinou sa vyskytovali na malých/kompaktných autách, zatiaľ čo 1 % vozidiel bolo hnedých a objavovali sa najmä na stredne veľkých vozidlách, nákladných autách a SUV. Európa si ponechala sivú ako najobľúbenejšiu farbu už štvrtý rok po sebe na úrovni 27 %, celkovo však nezaznamenala príliš veľký posun v popularite. Okrem toho sa biela v Európe znížila o 2 %, čo predstavuje celkovo 21 % popularitu. Aj Ázia má aj naďalej najvyšší počet bielych vozidiel (40 %), a to aj napriek prudkému poklesu bielych vozidiel v Číne (končiac na 43 %). Na druhej strane Ázia a Tichomorie, India, Japonsko a Južná Kórea naďalej zaznamenávajú pokles strieborných farieb o 1 % v každom regióne.